CONTINGUTS FINS A FINAL DE CURS
Aquí teniu els continguts fins a final de curs. Si algun queda sense mirar, s'anotarà en el registre del grup, i el curs que ve se tindrà en compte per tractar-ho.
LLENGUA CATALANA
Comprensió escrita:
Respondre preguntes tipus test relacionades amb un
text breu.
Llegir i comprendre textos breus amb activitats
cooperatives: lectura compartida.
Seguir les instruccions d’un text.
Llegir Comprensió de cartells, anuncis...
Signes de puntuació: el punt i final, punt i apart i
punt i seguit; la coma i els punts suspensius; signes d’entonació: exclamació i
interrogació.
Comprensió oral/ expressió oral:
Narrar situacions viscudes i significatives per ells.
Memoritzar algunes endevinalles breus.
Respondre a preguntes senzilles sobre un àudio o
vídeo.
Escolta i reproducció de textos i jocs lingüístics o
de tradició balear: endevinalles, cançons, embarbussaments, llegendes, faules i
rondalles.
Dramatització i memorització d’algun text.
Expressió escrita:
Treballar l’escriptura lliure,
intentar en lletra d'imprempta.
Realització de dictats breus, intentar en lletra
d'imprempta.
Fer petits copiats de la pissarra: data, frases, notes
a l’agenda...
Elaborar textos breus (3 línies aproximadament) a
partir d’una imatge o a partir dels daus d’imatges.
Elaborar diferents tipologies textuals relacionades
amb els projectes d’aquest trimestre.
Noms propis i noms comuns- Masculí i femení- Singular
i plural. Concordança amb el verb- articles i adjectius.
Diminutius i augmentatius.
Famílies de paraules.
Paraules compostes.
Paraules polisèmiques.
Articles: el, la els, les, o l’/un, una, uns o unes.
Paraules amb X o IX.
Paraules amb G i amb Gu.
Paraules amb MB, MP i NV.
Paraules amb C i amb Qu.
Majúscules en noms propis, inici oració i després de
punt.
Sintagma subjecte i predicat.
LLENGUA CASTELLANA
Comprensió escrita:
Respondre preguntes tipus test relacionades amb un
text breu.
Llegir i comprendre textos breus amb activitats
cooperatives: lectura compartida.
Seguir les instruccions d’un text.
Llegir Comprensió de cartells, anuncis...
Signes de puntuació: el punt i final, punt i apart i punt i seguit; la coma i els punts suspensius; signes d’entonació: exclamació i interrogació.
Comprensió oral/ expressió oral:
Narrar situacions viscudes i significatives per ells.
Memoritzar algunes endevinalles breus.
Respondre a preguntes senzilles sobre un àudio o
vídeo.
Escolta i reproducció de textos i jocs lingüístics o
de tradició balear: endevinalles, cançons, embarbussaments, llegendes, faules i
rondalles.
Dramatització i memorització d’algun text.
Expressió escrita:
Treballar l’escriptura lliure,
intentar en lletra d'imprempta.
Realització de dictats breus, intentar en lletra
d'imprempta.
Fer petits copiats de la pissarra: data, frases, notes
a l’agenda...
Elaborar textos breus (3 línies aproximadament) a
partir d’una imatge o a partir dels daus d’imatges.
Elaborar diferents tipologies textuals relacionades
amb els projectes d’aquest trimestre.
Noms propis i noms comuns- Masculí i femení- Singular
i plural. Concordança amb el verb- articles i adjectius.
Diminutius i augmentatius.
Famílies de paraules.
Paraules compostes.
Paraules polisèmiques.
Articles: el, la els, les, o l’/un, una, uns o unes.
Paraules amb X.
Paraules amb G i amb Gu.
Paraules amb MB i MP.
Paraules amb C i amb Qu.
Majúscules en noms propis, inici oració i després de
punt.
Sintagma subjecte i predicat.
MATEMÀTIQUES
Nombres:
Llegir, escriure, representar i descompondre fins
a la centena.
Aproximar a les desenes nombres de dues xifres.
Comparar parelles de nombres (major, menor o igual)
Ordenar nombres de dues xifres. De major a menor i de
menor a major.
Escriure l’anterior i posterior a un nombre donat.
Construir sèries ascendents i descendents.
Càlcul mental.
Calcular mentalment sumes i restes de dues desenes
senceres.
Identificar nombres parells i senars.
Calcular el doble i meitat d’un nombre.
Enumerar objectes amb els nombres ordinals del 1r al 20è
Processos:
Resoldre matemàticament situacions quotidianes de suma o resta.
Calcular sumes i restes de dos nombres de dues
xifres portant i sense portar.
Calcular sumes de tres nombres de dues xifres.
Geometria:
Utilitzar nocions geomètriques de recta i segment.
Dibuixar e interpretar itineraris seguint unes
directius.
Descriure posicions i moviments d’objectes respecte a
un mateix.
Identificar i diferenciar objectes de l’entorn amb
formes poligonals.
Completar figures amb simetries.
Reproduir figures traslladades.
Mesura:
Saber i situar els dies de la setmana i mesos de
l’any.
Ordenar objectes a partir del seu pes.
Posicionar a l’espai amb eixos de coordenades.
Reconèixer els cossos geomètrics: cilindre, prisma,
cub, con i piràmide.
Dibuixar figures simètriques i els eixos de simetria.
Diferenciar les parts d’un polígon: costat, vèrtex.
Estadística i probabilitat:
Recollir informació sobre situacions properes, organitzar-la en quadres de doble entrada e interpretar-la.
INNOVAMAT
3 eixos:
- Laboratori de nombres (assoliment dels nombres):
Quelis-
argumentació d’opinions.
Recta numérica.
Càlcul
aproximatiu arrodonint: 27+34=30+34=61.
Sessió 34
laboratori- contam però picam el nas i callam en els números acabats en 2-5-8.
Sessió 41 daus contar
punts= primeres idees multiplicació= sessió 43: contar de 2 en 2..; .
Sentit de
quantitat, conscienciació dels números.
Càlcul aproximatiu.
- Aventures (assoliment dels altres blocs de continguts- mesures, geometria,
estadística i probabilitat...):
Coordenades.
Cossos
geomètrics.
Simetries.
Pes- balança.
Volum.
Combinatòria
(estadística i probabilitat); casos possibles- impossibles i segurs- assembleas.
Recompte
d’elements i enregistrament a gràfics.
Tridimensionalitat.
Hores.
Direccionalitat
(dreta, esquerra, horitzontal...)
- Plataforma digital (primer cicle no la fa servir però la compensam amb altres activitats).
NATURALS
La matèria:
Propietats de la matèria.
Estats de la matèria.
L’energia- tipus.
Canvis de físics
(en pes, massa, estat, volum…) i químics.
Utilització responsable
de l’energia, la Llum.
Fonts d’energia
renovable i no renovable.
Reduir, reciclar, reutilitzar.
Nosaltres som
materia:
Comprendre les parts del cos humà.
Conèixer i localitzar els cinc sentits.
Identificar els aparells i els òrgans més importants.
Identificar, memoritzar i localitzar els ossos i muscles més importants de l’aparell locomotor.
Els éssers vius:
Vertebrats- invertebrals.
Mamífers, aus, peixos, rèptils i amfibis.
Alimentació.
Vivípars- ovípars.
Ecosistemes.
Protecció espais naturals.
Tecnologia, objectes i màquines:
Màquines simples i complexes.
Funcionen per la benzina, electricitat i força.
Descobriments i invents més importants.
SOCIALS
El temps
atmosfèric.
La litosfera:
roques, minerals.
Paisatge natural.
Activitats productives: recursos naturals i matèries primeres. Productes elaborats: artesania i industria.
VALORS
Identificar les
emocions i ampliar el vocabulari amb paraules que puguin descriure el que
sentim.
Identificar les
emocions en situacions reals.
Conèixer-se així
mateixos, valorar-se i estimar a les persones del seu entorn.
Mostrar als
altres les nostres qualitats per a que ens estimin més.
Si teniu algun dubte, aquí estem.
Una abraçada gegant,
Olivia.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada