CONTINGUTS FINS A FINAL DE CURS

 Aquí teniu els continguts fins a final de curs. Si algun queda sense mirar, s'anotarà en el registre del grup, i el curs que ve se tindrà en compte per tractar-ho.


LLENGUA CATALANA

Comprensió escrita:

Respondre preguntes tipus test relacionades amb un text breu.

Llegir i comprendre textos breus amb activitats cooperatives: lectura compartida.

Seguir les instruccions d’un text.

Llegir Comprensió de cartells, anuncis...

Signes de puntuació: el punt i final, punt i apart i punt i seguit; la coma i els punts suspensius; signes d’entonació: exclamació i interrogació.

 

Comprensió oral/ expressió oral:

Narrar situacions viscudes i significatives per ells.

Memoritzar algunes endevinalles breus.

Respondre a preguntes senzilles sobre un àudio o vídeo. 

Escolta i reproducció de textos i jocs lingüístics o de tradició balear: endevinalles, cançons, embarbussaments, llegendes, faules i rondalles.

Dramatització i memorització d’algun text.

Expressió escrita:
Treballar l’escriptura lliure, intentar en lletra d'imprempta. 

Realització de dictats breus, intentar en lletra d'imprempta.

Fer petits copiats de la pissarra: data, frases, notes a l’agenda...

Elaborar textos breus (3 línies aproximadament) a partir d’una imatge o a partir dels daus d’imatges.

Elaborar diferents tipologies textuals relacionades amb els projectes d’aquest trimestre.

Noms propis i noms comuns- Masculí i femení- Singular i plural. Concordança amb el verb- articles i adjectius. 

Diminutius  i augmentatius.

Famílies de paraules.

Paraules compostes.

Paraules polisèmiques.

Articles: el, la els, les, o l’/un, una, uns o unes.

Paraules amb X o IX.

Paraules amb G i amb Gu.

Paraules amb MB, MP i NV.

Paraules amb C i amb Qu.

Majúscules en noms propis, inici oració i després de punt.

Sintagma subjecte i predicat.

LLENGUA CASTELLANA

Comprensió escrita:

Respondre preguntes tipus test relacionades amb un text breu.

Llegir i comprendre textos breus amb activitats cooperatives: lectura compartida.

Seguir les instruccions d’un text.

Llegir Comprensió de cartells, anuncis...

Signes de puntuació: el punt i final, punt i apart i punt i seguit; la coma i els punts suspensius; signes d’entonació: exclamació i interrogació.

Comprensió oral/ expressió oral:

Narrar situacions viscudes i significatives per ells.

Memoritzar algunes endevinalles breus.

Respondre a preguntes senzilles sobre un àudio o vídeo. 

Escolta i reproducció de textos i jocs lingüístics o de tradició balear: endevinalles, cançons, embarbussaments, llegendes, faules i rondalles.

Dramatització i memorització d’algun text.

Expressió escrita:
Treballar l’escriptura lliure, intentar en lletra d'imprempta. 

Realització de dictats breus, intentar en lletra d'imprempta.

Fer petits copiats de la pissarra: data, frases, notes a l’agenda...

Elaborar textos breus (3 línies aproximadament) a partir d’una imatge o a partir dels daus d’imatges.

Elaborar diferents tipologies textuals relacionades amb els projectes d’aquest trimestre.

Noms propis i noms comuns- Masculí i femení- Singular i plural. Concordança amb el verb- articles i adjectius. 

Diminutius  i augmentatius.

Famílies de paraules.

Paraules compostes.

Paraules polisèmiques.

Articles: el, la els, les, o l’/un, una, uns o unes.

Paraules amb X.

Paraules amb G i amb Gu.

Paraules amb MB i MP.

Paraules amb C i amb Qu.

Majúscules en noms propis, inici oració i després de punt.

Sintagma subjecte i predicat.

MATEMÀTIQUES

Nombres:

Llegir, escriure, representar i descompondre fins a la centena.

Aproximar a les desenes nombres de dues xifres.

Comparar parelles de nombres (major, menor o  igual)

Ordenar nombres de dues xifres. De major a menor i de menor a major.

Escriure l’anterior i posterior a un nombre donat.

Construir sèries ascendents i descendents.

Càlcul mental.

Calcular mentalment sumes i restes de dues desenes senceres.

Identificar nombres parells i senars.

Calcular el doble i meitat d’un nombre.

Enumerar objectes amb els nombres ordinals del 1r al 20è

Processos:
Resoldre matemàticament situacions quotidianes de suma o resta.

Calcular sumes i restes de dos nombres de dues xifres  portant i sense portar.

Calcular sumes de tres nombres de dues xifres.  

Geometria:

Utilitzar nocions geomètriques de recta i segment.

Dibuixar e interpretar itineraris seguint unes directius.

Descriure posicions i moviments d’objectes respecte a un mateix.

Identificar i diferenciar objectes de l’entorn amb formes poligonals.

Completar figures amb simetries.

Reproduir figures traslladades.

Mesura:

Saber i situar els dies de la setmana i mesos de l’any.

Ordenar objectes a partir del seu pes.

Posicionar a l’espai amb eixos de coordenades.

Reconèixer els cossos geomètrics: cilindre, prisma, cub, con i piràmide.

Dibuixar figures simètriques i els eixos de simetria.

Diferenciar les parts d’un polígon: costat, vèrtex.

Estadística i probabilitat:

Recollir informació sobre situacions properes, organitzar-la en quadres de doble entrada e interpretar-la.

INNOVAMAT

3 eixos:

-       Laboratori de nombres (assoliment dels nombres):

Quelis- argumentació d’opinions.

Recta numérica.

Càlcul aproximatiu arrodonint: 27+34=30+34=61.

Sessió 34 laboratori- contam però picam el nas i callam en els números acabats en 2-5-8.

Sessió 41 daus contar punts= primeres idees multiplicació= sessió 43: contar de 2 en 2..; .

Sentit de quantitat, conscienciació dels números.

Càlcul aproximatiu.

-       Aventures (assoliment dels altres blocs de continguts- mesures, geometria, estadística i probabilitat...):

Coordenades.

Cossos geomètrics.

Simetries.

Pes- balança.

Volum.

Combinatòria (estadística i probabilitat); casos possibles- impossibles i segurs- assembleas.

Recompte d’elements i enregistrament a gràfics.

Tridimensionalitat.

Hores.

Direccionalitat (dreta, esquerra, horitzontal...)

-       Plataforma digital (primer cicle no la fa servir però la compensam amb altres activitats).

NATURALS

La matèria:

Propietats de la matèria.

Estats de la matèria.

L’energia- tipus.

Canvis de físics (en pes, massa, estat, volum…) i químics.

Utilització responsable de l’energia, la Llum.

Fonts d’energia renovable i no renovable.

Reduir, reciclar, reutilitzar.

Nosaltres som materia:

Comprendre les parts del cos humà.

Conèixer i localitzar els cinc sentits.

Identificar els aparells i els òrgans més importants.

Identificar, memoritzar i localitzar els ossos i muscles més importants de l’aparell locomotor.

Els éssers vius:

Vertebrats- invertebrals.

Mamífers, aus, peixos, rèptils i amfibis.

Alimentació.

Vivípars- ovípars.

Ecosistemes.

Protecció espais naturals.

Tecnologia, objectes i màquines:

Màquines simples i complexes.

Funcionen per la benzina, electricitat i força.

Descobriments i invents més importants.

 

SOCIALS

El temps atmosfèric.

La litosfera: roques, minerals.

Paisatge natural.

Activitats productives: recursos naturals i matèries primeres. Productes elaborats: artesania i industria.

VALORS

Identificar les emocions i ampliar el vocabulari amb paraules que puguin descriure el que sentim.

Identificar les emocions en situacions reals.

Conèixer-se així mateixos, valorar-se i estimar a les persones del seu entorn.

Mostrar als altres les nostres qualitats per a que ens estimin més.


Si teniu algun dubte, aquí estem.

Una abraçada gegant,

Olivia.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog